torsdag 2 februari 2012

Ismete - Premiären avklarad

Ja, mina vänner! Det var ett långt tag sedan jag skrev något här senast. Mycket har hänt sedan sist och anledningen till att jag inte skrivit så mycket är att jag den 26 November fick en Son. Jag har, trots det fiskat lite, inte så mycket som man önskar men det handlar om prioteringar här i livet. Men några metpass i kuståarna har det blivit, med dåligt resultat dock. Bara en massa snipor.

Men nu är det nytt år och för inte så länge sen jag la och min kumpan Linus ett pass i en närliggande kustå vilket resulterade i ett bompass. Bompass är bra för själen har jag fått för mig. Det får en att tagga extra till nästa pass. En vecka efter metpasset så började det spekuleras i om det inte var dags för isens intåg, eller skulle det bli som för några år sedan, ett tunn lager is och en jäkla massa snö?

Det visade sig bli det förstnämnda. Isen ligger nu på sjöarna runtomkring Nybro och i förrgår la jag mitt första pass på isen. Sjön Löften utanför Emmaboda besöktes. En sjö som jag inte känner till speciellt bra utan fick lyda min gode vän "Nordans" instruktioner. Han har fiskat där sedan barnsben. Tyvärr blev vi lite försenade av olika anledningar men till slut så hade vi spöna ute vid 8-tiden. Timmarna gick och resultatet av dagen blev 4 snipor, största på runt 2kg så det var väl ingen höjdardag så sett. Men det var skön stämning på sjön och vi grillade korv och pratade skit!

Ikväll får jag hem 100 fräscha trevliga mört i GIGA-size vilket såklart är fördelaktigt. Jag avskyr att fiska med mindre mört och avstår allt som oftast hellre än att sitta i en sjö med mört som inte är större än mitt lillfinger, som det var senast. Då köpte jag från Ödevata Fiskecamp och aldrig förr har jag blivit så besviken. 7 kronor stycket för mörten och de var som sagt minimala mörtar. 5-10cm ca. Dessutom var mörten svampiga. Pinsamt dålig kvalitet och när jag klagade så erbjööd dom mig nya mört.. KNAPPAST!

Aja, till helgen läggs förmodligen årets andra ismete-pass, denna gång i en sjö som jag känner till och som brukar leverera stadiga bitar. Det ska bli trevligt!

Årets första och definitivt inte sista blogginlägg är till ända, jag återkommer med största sannolikhet efter nästa ismetepass! :-) Ha de gott så länge, och håll till godo! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Anonyma inlägg som ej avslutas med ditt namn kommer ej att besvaras/publiceras. / Team Pike Hard