måndag 16 maj 2011

Sportfish Masters - Båt ut - Båt in!

För det första ber jag om ursäkt för att det inte varit så mkt bloggande senaste tiden. Har varit så inihelsike mycket att göra nästan ända sedan vi kom hem från Lödde tomejtusan. Vi har hunnit vara ute och fiska en hel del ändå men just bloggandet har kommit av sig lite men nu ska vi nog vara back on track igen och kunna börja köra lite seriösare blogginlägg fortsättningsvis.

Sportfish Masters, en rikstäckande tävling från norr till söder. Denna ställde vi upp i den 7 Maj denna månad. Tänkte jag skulle dra lite kort info om tävlingen då det inte gick speciellt bra. Klarblå himmel och strålande solsken tillsammans men ett helt och hållet klarvatten gjorde fisket mindre bra. På det två vilsna själar som aldrig tidigare fiskat i Västervik. Vi gjorde vårt bästa och lyckades till slut hitta en vik som höll en hel del gädda. Tyvärr lurades enbart en gädda till hugg under de timmar tävlingen höll igång och det var i just den viken. Otroligt mycket följen efter betena men de ville verkligen inte hugga. De var så nära betet att det stod med käften stängd mot betet och oavsett vad man gjorde så gick det inte att "irritera" dom till hugg. Otroligt jobbigt och det spelade ingen roll vad vi körde för bete, vi provade jerk, spinnfluga, Musky Mayhem spinnare, Yo Zuri, Westin, 4-play, Soft 4-play! Precis tomejfan allt vad lådorna innehöll men de gjorde likadant på samtliga.

Att vi sedan aldrig fiskat i V-vik underlättade som sagt inte. Inte lätt att fiska på platser där allt ser likadant ut, klippor precis överallt. Tilläggas skall dock att det ska upp dit och fiskas hårdare än aldrig förr för att lära känna vattnet. Tror det kan vara HETT!

Båt ut, precis! Vi sålde vi Quicksilver 355SL tillsammans med motorn, en Honda 5hk, 4takt. Vi fick riktigt bra betalt så vi är mer än nöjda med affären! Anledning till försäljningen? Enkelt, den var helt enkelt på tok för liten för att kunna bedriva spinn&jerkfiske. Till predatormetet har den fungerat men när man drar ut och spinnfiskar har man alldeles för mkt prylar med sig så därför var det dags för försäljning.

Här är vår gamla pärla, dock inte med den motorn vi sålde med båten!



Båt in, PRECIS! :-) Imorgon 15.00 åker vi upp till Nässjö för att hämta ny båt. Vi har verkligen fyndat. En Ockelbo 415 Styrpulpet med en Mariner Magnum med en obromsad 80-trailer, nybesiktad i maj. Gissa priset? 5 gissningar så avslöjar jag vad vi gav! Bild på denna båt kommer nån dag efter vi hämtat den!

Jag tänkte även passa på att berätta för er sportfiskebröder att jag ska bli farsa i november, beräknat till den 14:e! Jag & min sambo är väldigt glada över detta och jag hoppas ni glädjs med mig!

Tillsvidare, skitfiske!

4 kommentarer:

  1. får jag gissa med lr ? ;) höhö

    SvaraRadera
  2. Haha! Nepp! Du kan få avslöja sen istället! ;-D

    SvaraRadera
  3. Grattis till båt och att du skall bli Pappa. Det är stort..... Mvh Sverker

    SvaraRadera
  4. Tack tack! Ja, det känns verkligen stort. Vi har försökt ett tag och att det nu äntligen är på gång känns otroligt spännande!

    SvaraRadera

Anonyma inlägg som ej avslutas med ditt namn kommer ej att besvaras/publiceras. / Team Pike Hard